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Engelbrecht, K.-P. and Möller, S. (2010). A User Model to Predict User Satisfaction with Spoken Dialog Systems [11]. Spoken Dialogue Systems for Ambient Environments. 2nd Int. Workshop on Spoken Dialogue Systems Technology. Springer, 150–155.

Link zur Publikation [12]

Engelbrecht, K.-P. and Möller, S. (2010). Sequential Classifiers for the Prediction of User Judgments about Spoken Dialog Systems [13]. Speech Communication. Elsevier, 816–833.

Link zur Publikation [14]

Engelbrecht, K.-P. (2006). Fehlerklassifikation und Benutzbarkeits-Vorhersage für Sprachdialogdienste auf der Basis von mentalen Modellen [15].

Link zur Publikation [16]

Engelbrecht, K.-P. (2014). A user model for dialog system evaluation based on activation of subgoals [17]. Natural Interaction with Robots, Knowbots and Smartphones. Putting Spoken Dialog Systems into Practice. Springer, 363–374.

Link zur Publikation [18]

Engelbrecht, K.-P., Denneler, A., Yangmia, C. and Weiss, B. (2014). Studie zur Anwendbarkeit schneller Sprachsynthese in Sprachdialogsystemen [19]. Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2014. Tagungsband der 25. Konferenz Dresden. TUDpress, 50–57.

Link zur Publikation [20]

Engelbrecht, K.-P., Ehrenbrink, P., Hillmann, S. and Möller, S. (2014). Messung und Bewertung der Usability in Smart Home-Umgebungen [21]. Proc. of VDE Kongress 2014. Smart Cities. Intelligente Lösungen für das Leben in der Zukunft. VDE-Verlag, 140–145.

Link zur Publikation [22] Link zur Originalpublikation [23]

Engelbrecht, K.-P., Hillmann, S., Ehrenbrink, P., Schulz, M. and Möller, S. (2014). Messung und Bewertung der Usability in Smart Home-Umgebungen - VDE-ITG-Richtlinie [24]. VDE/ITG.

Link zur Publikation [25] Link zur Originalpublikation [26]

Engelbrecht, K.-P., Weiss, B., Adler, F., Louis, B., Mühle, A. and Schmitt, E. (2014). ECA answering student queries for data collection and teaching [27]. 2014 Spoken Language Technology Workshop. Symposium Proceedings. IEEE.


Engelbrecht, K.-P. (2012). Benutzermodell zur Simulation von Interaktionen mit Sprachdialogsystemen basierend auf Aktivierung von Teil-Zielen [28]. Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2012. Tagungsband der 23. Konferenz Cottbus, 29. – 31. August 2012. TUDpress, 34–41.

Link zur Publikation [29]

Engelbrecht, K.-P. (2012). Modeling the User's Belief about the State of a Spoken Dialog System [30]. Proceedings of ICCM 2012 - 11th International Conference on Cognitive Modeling, 80–81.

Link zur Publikation [31] Link zur Originalpublikation [32]

Engelbrecht, K.-P. (2012). Estimating Spoken Dialog System Quality with User Models [33]. Quality and Usability Lab, TU Berlin Springer.


Engelbrecht, K.-P. and Möller, S. (2012). Correlation Between Model-based Approximations of Grounding-related Cognition and User Judgments [34]. Proceedings of Interspeech 2012. ISCA, 246–249.

Link zur Publikation [35] Link zur Originalpublikation [36]

Engelbrecht, K.-P., Burkhardt, F. and Möller, S. (2009). Prediction of Turn-wise User Judgments from Acoustic Features of User Utterances [37]. First International Workshop on Spoken Dialog Systems Technology (IWSDS 2009)

Link zur Publikation [38] Link zur Originalpublikation [39]

Engelbrecht, K.-P., Gödde, F., Hartard, F., Ketabdar, H. and Möller, S. (2009). Modeling User Satisfaction with Hidden Markov Models [40]. Proceedings of the 10th Annual SIGdial Meeting on Discourse and Dialogue (SIGDIAL 2009). Association for Computational Linguistics, 170–177.

Link zur Publikation [41] Link zur Originalpublikation [42]

Engelbrecht, K.-P., Hartard, F., Gödde, F. and Möller, S. (2009). A Closer Look at Quality Judgments of Spoken Dialog Systems [43]. Proceedings of the 10th Annual Conference of the ISCA (Interspeech 2009). ISCA, 2787–2790.

Link zur Publikation [44] Link zur Originalpublikation [45]

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